onsdag 17 februari 2016

Smashsbox Shape Matters Palette

Just nu finns Smahsbox Shape Matters paletten ute i butik, den finns bara i begränsad upplaga.
Shape Matters innehåller det mesta som man behöver för att fixa contour, highlight, bryn och ögonskugga. Så har man Shape Matters behöver man egentligen bara komplettera med bas, rouge och  mascara. Hur bra?

Smashbox Shape Matters Palette

Om Smashbox Shape Matters Palette


Paletten är gjord i hård svart papp och känns rejäl. I locket finns en stor spegel, alltså det var till och med så min sambo reagerade på hur stor spegeln är. Den täcker i princip hela locket. Jag misstänker att det även är den stora spegeln som ger paletten sin tyngd, för den har tyngd.


Smashbox Shape Matters Palette 
Till vänster har vi de tre brynprodukterna, ett vax och två skuggor, Taupe och Soft Brown. 
Sedan har vi de fyra contour och highlightpudren, Contour, Bronze, Highlight och Glow. 
Till höger finns de nio ögonskuggorna, Vanilla, Totally Nude, Champagne, Stripped, Posh, Platinum, Sumatra, Aubergine och Blackout.

Smashbox Shape Matters Palette Brush
Det följer även med en dubbelsidig borste, en lite fluffig paddelformad för ögonskugga och på andra sidan en snedställd för bryn eller varför inte eyeliner?

Smashbox Shape Matters Palette Brush 
Tidigare har jag visat Full Exposure och Double Exposure från Smashbox båda har imponerat på mig och Shape Matters är inget undantag. Jag gillar verkligen den här paletten, visst ska man resa lätt så kanske den är lite otymplig men å andra sidan så tar den mindre plats än att släpa med sig massa separata produkter motsvarande vad som finns i paletten. 

Stort plus för att de har satt ett litet plastlock över vaxet så man inte får en massa puder där i. 
Brynpudren kunde varit lite mörkare enligt mig men det finns ju både en svart och mörkare brun skugga bland ögonskuggorna så man kan mixa till den nyansen man är ute efter. Både bronzern och contour pudret är matta vilket jag uppskattar, highlightern är också matt däremot så finns det en hel del skimmer i glow pudret. Inte så det glittrar utan så som jag brukar vilja ha mina highlighters. 
Bra variation på ögonskuggorna några bra ljusa nyanser, finns en fin övergångsfärg, en rosa och en lila för lite färg, så finns en lite neutralare skimrig skuggor och en matt brun och svart. 

Jag tycker verkligen att de har lyckats med Shape Matters. Man får mycket för de 575 kr som paletten kostar. Jag ser verkligen inget negativt med den här paletten, det är bara pure love. Så är ni sugna på en så får ni haffa en medans de fortfarande finns att få tag i. 

Truly love the Shape Matters palette from Smashbox, I can't find anything with it that I don't like. This is pure love. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!