tisdag 2 februari 2016

Recension - Vita Liberata Capture The Light Latte Light

En slags BB-cream från Vita Liberata som ska ge glow, lite färg/täckning, verkar vårdande och har SPF 25.

Vad jag gillar med den är att den är lätt på huden, återfuktar och skyddar huden mot både UVA och UVB samtidigt som den ger mig täckning. Det här är en perfekt allt i ett produkt. Nyansen Latte Light är dock något för mörk för mig under vintern, det finns ljusa nästan vita som man kan blanda ut den med eller om man blandar ut den med sin dagkräm. Men, under semestern är den toppen. 

Denna och lite puder för att fixera var i princip allt jag använde under min semester i somras, ja i sminkväg alltså. Jag fyllde i brynen lite också men jag tror ni fattar vad jag menar.  
Man kan även använda den på kroppen men jag har bara haft den i ansiktet. 
Den kostar ca 495 kr och den är värd varenda krona. Jag kommer inte vilja vara utan den på somrarna. 

Vita Liberata Capture The Light Latte Light


Betyg: 5

Been loving this BB cream from Vita Liberata since this summer. I can't really use it during the winter cause I'm to pale but, this was the only thing I used on my face this summer and I absolutely love it. Moisturises, covers enough and has both UVA and UVB protection. What's not to like? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!