onsdag 25 november 2015

Loreal La Palette Smoky Extravaganza Collection

I Loreals julkollektion Extravaganza hittar vi bland annat den här paletten, Smoky. Den kommer i en blank svart palette i hårdplast, i locket hittar vi en spegel som är lika stor som locket. Den stängs med ett snäpplås.

Loreal La Palette Smoky

Loreal La Palette Smoky
Paletten innehåller en bra variation av färger. Vi hittar både mörka och ljusa, varma och kalla och så några lite färgglada. Det finns även både matta och skimriga.

Loreal La Palette Smoky Swatch
Dock så varierar skuggorna när det gäller pigmentering och hur jämnt de applicerar. Den grå är svår att få jämn. De andra matta går att få jämna om man jobbar med dom en del. Den guldfärgade och den silverfärgade är de jag tycker har bäst pigmentering, även den svarta applicerar bra. 
Så primer är verkligen att föredra under dessa skuggor för att få dom jämna. Gillar man färgerna så tycker jag den är värd att kika på. Men jag tycker inte den är värd att köpa enbart på grund av att skuggorna har bra kvalitet. Tråkigt på en palette med så mycket variation i färgerna. Finns i butik nu och kostar ca 199 kr. 

La Palette Smoky from Loreal. A bit poor pigmentation in the shadows but it works with a primer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!