torsdag 12 november 2015

Brushegg

Jag tycker det är tråkigt och tidsödande att tvätta make up borstar. Dock måste det ju göras för man vill ju inte ha en bakteriehärd i ansiktet varje gång man sminkar sig. 
I otvättade borstar gror bakterier och liknande som bara den. Borstar som används till puderprodukter gror inte bakterier lika snabbt som borstar som används till krämprodukter dock. Men man har både krämer och huden producerar olja som tillslut hamnar på borstarna och då börjar bakterier gro. Det kan göra att man får utslag och blemmor i ansiktet, inflammation i ögonen osv. Och det vill man ju inte? Jag vill det då inte. 
Då bör man tvätta sina borstar en gång i veckan. Det gör inte jag. Jag har dock massa borstar och använder nya när en del blir för smutsiga så jag drar mig så länge jag kan för att slippa tvätta dom. Jag brukar få ont i handflatan av allt gnuggande, verkligen ett I-landsproblem. 
Men, så såg jag den här fiffiga grejen. Det är ett så kallat Brushegg. En liten gummigrej som är formad som ett ägg, man trär den över fingrarna och så har den räfflor och piggar på ena sidan. 
Tanken är att man ska gnugga borsten mot räfflorna och piggarna för att den ska bli ren. 
Jag jobbar in rengöringen mot räfflorna och piggarna, när jag jobbat in tvålen så håller jag den under vatten och gnuggar tills tvålen är borta. Borstarna blir rena snabbare och tvålen sköljs ur snabbare när jag använder mitt lilla ägg. 
Så jag tycker det är en smart liten grej. Jag köpte min på ebay men de finns på lite olika hemsidor. 
Har ni provat någon sån här sak för att rengöra borstar? Gillar ni dom?

Brushegg

Really liking my little brushed. Makes it so much easier to clean my brushes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!