torsdag 30 juli 2015

Yves Rocher Monoï

Vädret här där jag bor är verkligen deprimerande just nu, så jag får försöka göra det bästa av situationen och ha somriga naglar och köra på med sommar favoriter för kroppen istället. En av mina favorit dofter under sommaren är Monoï från Yves Rocher, den doftar verkligen sommar för mig. Den har bland annat doftnoter från gardenia, ylang-ylang och vanilj. På sommaren så älskar jag doften, jag har duschkrämen, torroljan, parfymen, solskydd i samma doft. Och en till sam som är bra, produkterna är inte alls farligt dyra. 
Torroljan kommer i en plastflaska med spraymunstycke vilket är praktiskt, just min flaska läcker dock en aning om den ligger ner så det är ju lite tråkigt.

Yves Rocher Monoï Body Dry Oil
Yves Rocher Monoï EdT
Parfymen är en EdT så den är svår att överdosera. Jag gillar att man har så många olika produkter med samma doft, det underlättar ju. Ja, så man inte har en olja som doftar ganska starkt av något och en parfym som sedan skär sig med den andra doften. Ja ni fattar. Jag kan tala mig varm om dessa produkter hur länge som helst men jag tror jag sätter stopp här. 
Har ni doftat på den här serien? Gillar ni den? Eller har ni någon annan favorit som ni alltid återgår till under sommaren? 

Really really love the Monoï scent from Yves Rocher during the summer. Here where I live we have only had rain for the entire summer so I dream away to someplace warm with this scent instead. It has notes of gardenia, yang-ylang and vanilla. One of my all time summer favourites. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!