lördag 25 juli 2015

Recension - Origins GinZing Eye Cream

GinZing serien från Origins är en serie med ganska lätta produkter, perfekt för kombinerad hud. Jag hade VitaZing med spf 15 för ett par år sedan och gillade den. Den gav lite färg, eller jämnade ut hudtonen lite grann i alla fall. 
Nu har jag provat ögonkrämen i GinZing serien som jag hört så mycket gott om. 
Den ska ljusa upp ögonområdet och verka dämpande om man är lite ruffig eller svullen runt ögonen. 

Själva krämen är hudfärgad i burken men blir färglös när man applicerar den. Tittar man på krämen i burken så ser man att den har skimmer i sig, tänk pärlemor. Det är inte heller något man ser när man applicerar den. Dock tror jag att det är det som ljusar upp då det reflekterar ljuset lite. 
Jag tycker den återfuktar bra, den känns sval och skön på huden. Men jag känner ingen direkt wow känsla. Efter vad jag hört andra säga om den så ska den ju vara fantastisk och det tycker jag inte. Jag tycker att det är en helt ok ögonkräm om man bara är ute efter återfuktning och är lite ruffig runt ögonen. 
Ska tillägga att jag ännu inte provat någon ögonkräm som jag känt wow för så letandet fortsätter. 
Har ni några tips på riktigt bra ögonkrämer så får ni gärna tipsa mig om dom. 


                           
                         



Reviewing the GinZing eye cream from Origins. I think it's an ok eye cream. Nothing to special. It moisturises and it helps a bit with puffines but it doesn't do anything else for me. A bit disappointed since I've heard so many people rave about this one. But it's not bad, it's just ok. 
So my search for the best eye cream out there continues. 
Do you have a favourite eye cream please leave a comment about it. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!