fredag 3 juli 2015

Rapsodine

Förra veckan fick jag ett pressutskick med två produkter från svenska märket Rapsodine. Produkterna är baserade på ekologisk svensk rapsolja. 
Jag har fått hem Body lotion och en handkräm. Jag har än så länge bara provat lite grann men mitt första intryck av produkterna kan jag dela med mig av. 
Handkrämen lämnar en oljig hinna efter sig, den är inte kladdig utan snarare väldigt glidig. Det dröjer ett bra tag innan den försvinner, detta kan jag tycka är lite jobbigt om jag inte använder den enbart innan jag ska sova. Den återfuktar bra dock. 

Body lotionen är betydligt bättre i den aspekten att den inte lämnar någon läskig hinna efter sig, den har en mild doft av vad jag antar är ljung, då den innehåller extrakt av det. Doften är behaglig. Det är inte någon tung lotion utan återfuktar ok, är man jättetorr så tror jag inte att den kommer räcka till. 

Så mitt första intryck; helt ok produkter. Lite minus för hinnan som handkrämen lämnar. Lite tråkiga förpackningar också. Men är man ute efter milda fräscha produkter med bra ingredienser så är de verkligen värda att spana in. 


Currently trying out some organic swedish products. So far I like the body lotion better than the hand cream. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!