måndag 6 juli 2015

Maybelline The Nudes

I samband med att Maybelline firar 100 år så släpper de en ögonskuggepalette med 12 skuggor i neutrala toner. Själva paletten är i hård plast och har en ganska stort fönster på framsidan så man ser vilka färger den innehåller. Det följer med en dubbelsidig applikator, som jag aldrig brukar använda. Ni vet en sån där skumgummi grej. 





Paletten innehåller både skimriga och matta skuggor. Det finns även både varma och kalla nyanser, mörka, ljusa och en del mellan färger. Så det är bra variation på skuggorna. 


Ovan ser ni samtliga skuggor swatchade på bar hud. Jag upplever att alla skuggor har bra pigment, de matta är inte riktigt så krämiga som de skimriga men så brukar det ju vara. De ljusa syns kanske inte så bra på bilden men det har att göra med att jag är otroligt blek. Så, helt klart värt att spana in om man är ute efter en palette med neutrala färger som inte kostar så mycket. Den ligger på ca 169 kr vilket är ett kap. 

Watching the new Maybelline Nudes palette. Great pigmentation on all of the shadows in my opinion. I really think that this one is worth buying if your'e looking for a nude palette that is fairly cheap. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!