onsdag 29 juli 2015

Juicy Couture Hollywood Royal

Man känner på direkt på doften att Hollywood Royal är en doft från Juicy Couture. Jag vet inte, för mig är det något särskilt över just Juicy Coutures dofter. På de jag doftat på, fram tills idag, så kan jag med en gång i alla fall identifiera märket.  

Hur som helst, jag är ju en periodare eller går efter humör när jag väljer doft. Och titt som tätt så väljer jag just den här doften. Den skiljer sig lite från Viva La Juicy som jag haft sedan flera år tillbaka. Men det finns ändå tydliga likheter. 
Flaskan är lite smalare än de flaskor vi normalt brukar se från märket. Fyrkantig och med guldfärgad text och i korken finns lite guldglitter. Min flaska är på 40 ml. 
Doftnoterna på Hollywood Royal är som följer: Kanderade äpplen, päron, pompelmus, gardenia, tuberose, kashmirträ, vanilj och mysk. Jag känner tydligt både vanlijen och mysken i den här parfymen. Jag brukar inte alls klara av att ha på mig parfymer som doftar mysk, det kanske är blandningen av allt tillsammans som gör att jag inte har ont av det. I vilket fall så gillar jag den, den är inte något vidare tung eller kryddig så detta funkar för mig antingen på jobbet eller någon dag då man bara vill dofta gott men inte massor. 
Har ni provat någon doft från Juicy Couture? Har ni någon favorit? 

Juicy Couture Hollywood Royal review
Juicy Couture Hollywood Royal

Hollywood Royal from Juicy Couture is a typical scent from the brand. I usually identify their perfumes, it's something similar about the ones that I've smelled. Anyway, love the sleek bottle with the golden details. And I really do enjoy the scent as well even though I usually don't like scents that have a lot of musk in them. This doesn't have a ton of musk but I can definitely smell it, but it's not so strong that I don't like the perfume. Or maybe it's all of the other components that makes it work. Anyway it's a perfect everyday scent or work scent for me. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!