torsdag 2 juli 2015

IsaDora Nude Essentials

Nude Essentials från Isadora är en av de två nya palettebars som de släppte tidigare i år. Jag har haft den lila varianten hemma ett tag och har varit sugen på den här länge nu med så till slut så kände jag att det var dags. 
Paletten kommer i hård svart plast med ett litet fönster och en spegel i locket. Spegeln är liten så den kommer inte att fungera till någon full face make up men den kan ju vara bra att ha. Jag tycker dock den känns lite onödig när den är så tunn. Fönstret tycker jag är bra dock, man kan enkelt se vilka färger som finns i paletten vilket är bra när man har flera som ser likadana ut. 


 


Skuggorna, som är sex till antalet, är mjuka och krämiga att jobba med. Pigmenteringen tycker jag är bra trots att det inte är jättetryck i dom. Det är ju ganska ljusa och skira färger så med tanke på det är levererar de bra. 


Ovan ser ni en swatch gjord på bar hud. Jag är helt klart nöjd med pigmenteringen men man bör som sagt ha i åtanke att det är skira skuggor. Detta är en perfekt vardags eller nybörjar palette. Neutrala färger som passar de flesta och priset är bra 149 kr. Värt att nämna är att skuggorna är ganska lika varandra, det är inget jättespann mellan dom. Men med tanke på priset och kvaliteten på skuggorna tycker jag ändå att det är ett bra köp. 
Har ni hunnit prova någon av de tre eye color bars som finns ute än? 

Swatch of IsaDora eye color bar in Nude essentials. Lovely smooth eyeshadows that goes on easy the swatch is without any primer. They are pretty sheer in color but the pigmentation is good. For being a drugstore palette with six neutral shadows I think it's a good deal. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!