tisdag 7 juli 2015

Depend 7 day Cotton Dreams

Cotton dreams släpptes med vårkollektionen i år. Det är ett väldigt fint ljust rosa lack med svagt rosa skimmer i sig. Formulan på detta tyckte jag var lite knepig, som ni ser så är det inte helt täckande man ser nagelns fria kant. Tre lager krävdes för att det inte skulle se randigt ut. i mitt tycke så är det lite för kritigt i formulan för att kunna räknas som halvtäckande. Men jag antar att det är en fin kant mellan halvtäckande lack och såna som räknas som skira. Ja ja, med tre lager så blev det jämnt och snyggt. Det var lätt att få kanterna snygga och penseln i dessa nya lack är helt fantastisk att måla med. Så i det stora hela är jag jättenöjd med lacket. 

Detta är som sagt tre lager, bas och överlack har jag såklart också. De som tillhör 7 day serien. Torktiden var trots de tre lagren väldigt snabb. Sånt gillas mycket. 


Cotton dreams from Depend 7 day range spring collection. A lovely light pink color with a small amount of pink shimmer. Three coats on the picture. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!