fredag 19 juni 2015

The Body Shop Virgin Mojito

Den 26 maj lanserades The body shops limiterade sommardoft - Virgin Mojito. Serien är inspirerad av Sydamerikas sol och hav, med en touch av fräsch lime och mynta från karibien. 


I serien ingår Body scrub som kommer i en burk och själva skrubben är i geleform som vi sett tidigare i tex Fuji green tea serien. Skrubben innehåller korn i olika storlekar, jag gillar denna riktigt mycket. Jag kan använda den varje gång jag duschar utan att den skrubbar för mycket. Vill man ha en ordentligt rivig skrubb är detta inte vad man letar efter dock. Det jag inte gillar är burken, den är ju fin att se på men blir ganska jobbig att hantera i duschen. Svårt att skruva på locket samtidig som man har produkt i handen. Man vill ju varken få vatten i burken eller att produkten jag plockat upp kommer på golvet. Så en tub hade varit att föredra till denna. 250 ml / 225 kr. 

Body butter som ska återfukta i 24 timmar, det där med 24 timmars återfuktning är ju så svårt att bedöma. Jag tycker man ska applicera efter behov. Konsistensen på den är av den lite fetare typen de har. På sommaren och med en så frisk doft hade jag föredragit en av de lite lättare varianterna. Men har inget emot denna heller. 200 ml / 185 kr. 

Body sorbet, som vi såg första gången förra året. Formulan är sorbetliknande och innehåller aloe vera som ska verka svalkande och lugnande på huden. Den går snabbt in i huden men applicerar jag för mycket av denna så vill den liksom rulla av så man får vara sparsam när man applicerar. Den är väldigt svalkande och skön, återfuktar tillräckligt för mig under sommaren. 200 ml / 165 kr. 

Body splash som är en helt ny produkt för denna serien. Det är en doft som ska splashas över kroppen efter dusch för att förlänga doften. Det doftar inte jätte starkt så den går typ inte att överdosera. Förpackningen kommer jag dock inte alls överens med, hälla ut i handen för att sen fördela på kroppen, eller hälla ut direkt på kroppen. Jag hade så mycket hellre sett en spray på denna. 300 ml / 225 kr. 

Det ingår även en dusch gel i serien som jag tror jag kommer gilla massor. Ska försöka få fatt i en innan de tar slut. Jag tror att hela den här kollektionen kommer sälja som smör. Doften på produkterna är helt otrolig, de doftar så himla gott. 
Har ni hunnit dofta på något än? Något ni planerar på att köpa eller redan har köpt? 

The Virgin mojito scent from the body shop i totally amazing. I freakkin love this scent. It's super fresh. And I usually love the body shop's products so I think I will love these as well. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!