onsdag 3 juni 2015

Recension: Comfort Zone Skin Regimen Juvenate Lip Balm

Jag är ständigt på jakt efter bra läppbalsam, även om jag redan har flera som är bra så kanske det finns något som är bättre. Jakten på det ultimata läppbalsamet är evig. I allafall för mig. 
En av de jag provat under de kallare månaderna är juvenate lip balm från Comfort Zone's Skin regimen serie. 
Det är en burk variant så man måste fiska upp produkt med fingrar eller spatel. De som kommer i burk brukar jag vanligtvis ha hemma så jag använder fingrarna till att få upp produkt. Dock så är jag ju lite nojig med sånt så jag tvättar alltid händerna innan. 
De med lite färg eller så i burk eller de som inte återfuktar riktigt lika intensivt kan vi säga, brukar jag ha i väskan. Men, jag har ju alltid handsprit i väskan så bara rena fingrar i burk läpp-mojs. 

Till produkten nu då. Burken är fin och ser lite gammeldags apotek-ig ut. Burken är i plast, vilket är praktiskt. Balsamet doftar inte så mycket, det har en svag doft men inget jag kan säga att jag känner att det doftar något särskilt av. Balsamet glider på lätt och man får lite glans, i mitt fall så är det mer att jag känner att jag fått på lite smörj på läpparna. Det återfuktar riktigt bra och är en av de jag gillat allra mest faktiskt. Det är några till som ligger i toppen men de kommer i andra inlägg. 
De återfuktande ingredienserna i balmet är hyaluronsyra som binder fukt och har en fillingeffekt på läpparna. Chiafröolja har hög koncentration av omega 3, som bromsar åldrandet. 

Jag har inte lagt märke till någon fillingeffekt, har inte heller kollat så noga. Jag är ute efter ett återfuktande läppbalsam, det räcker liksom för mig. Och återfuktar gör det. Burken innehåller 12 ml och kostar ca 210 kr. 

Jag kommer säkert att köpa mig en burk till när denna är slut för det är riktigt bra. 



Love this lip balm from Comfort zone. It's really moisturising and nursing on the lips. It's perfect for the colder months when my lips dries up like there's no tomorrow. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!