lördag 21 mars 2015

Make up store Color It

Mars looken för Make up store heter Color it och är inspirerad av sommarnyanser och bohem chic. Jag har fått hem delar av kollektionen så jag tänkte att vi tittar närmare på dom. 



Läppglanset heter Nerbära och är ett glans helt utan skimmer, vilket jag tycker känns lite skönt. Det är så mycket skimmer i glansen nu. Det är fuchsia färgat och täcker bra för att vara ett glans. Det blir inte helt opakt dock, men har bra pigment. Doftar lite kola/vanilj aktigt och känns inte klibbigt. 


Ögonskuggan i kollektionen är en stark orange sak. Den är matt, utan skimmer eller glitter. Skuggan heter Splash och har det nya utseendet och förpackning. 


I kollektionen hittar vi även ett eye dust i nyansen Surface. En silverfärgad lösskugga. Även dessa har fått ett nytt utseende, lite större förpackning som dessutom är fyrkantig. I locket finns en plast/gummi dutt som man kan plocka skugga från eller applicera skuggan med. Man kan även ta skuggan ur burken om man vill. 


Här ser ni en swatch på Splash och Surface, jag tycker att Splash var lite kritig och blev ojämn när jag applicerade. Använde ju ingen primer när jag swatchade så med en primer under blir den nog bättre men det är ändå tråkigt att det snarare är undantad än regel att matta skuggor blir ojämna och kritiga. 
Surface applicerade däremot jämnt och fint, var svårt att få med allt skimmer på bilden. Den är verkligen helt otroligt skimrig och fin. 
Kollektionen finns alltså ute i butik nu. Det ingår även två nagellack i kollektionen men de har jag inte hemma. 
Är det något som faller er i smaken? Min favorit är läppglanset. 

Mars look from Make up store, Color It. Swatches of the items from the collection that I got sent for review. Love the lipgloss. 

1 kommentar:

  1. Jag gillar de nya förpackningarna :) Lite roligt ändå att de valde att gå från runda till kantiga förpackningar :P

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!