fredag 13 mars 2015

Jane Iredale Eye Steppes GoWarm

Eye Steppes från Jane Iredale är en stack med ögonskugga som man vecklar ut. Överst finns en liten spegel och en highlighter nyans, i mitten delen hittar vi en duo med en nästan tegelfärgad och en sandfärgad skugga och längst ner finns en duo med en grönbrun och en rödbrun skugga. Samtliga skuggor är varma i tonen, därav namnet på produkten GoWarm. Det är pressade mineralskuggor i denna lilla palette. 

Själva förpackningen tycker jag känns rolig och lite annorlunda, vi är ju inte jättevana vid den här typen av förpackning här i sverige i alla fall. Än så länge har den hållit ihop och även klarat av att resa. Men jag tycker den känns något flimsig, känns inte som den håller ihop jättebra, men som sagt den har ju klarat sig än så länge. Alla lager hålls ihop med hjälp av magneter. Förpackningen är guldfärgad och ganska tung så jag tycker den känns lyxig. 





Pigmenteringen på skuggorna är bra och de glider på jämnt och fint. Den enda som är något pudrig och applicerar lite ojämnt är den sista rödbruna, den längst till höger på bilden. De andra är väldigt jämna. 
Denna lilla stack kostar ca 499 kr och finns bland annat på Skincity.se 

This little stack of eye shadows comes from the mineral brand Jane Iredale and it's called GoWarm. It contains five eye shadows, one highlighter, och brick color, one sand color, one brownish green and one reddish brown. The only one that is a bit chalky is the last one, the reddish brown applies a bit powdery. The rest have great pigmentation and applies even on the skin. 

1 kommentar:

  1. Vill bara passa på att dela med mig av min GIVEAWAY TÄVLING som är igång på min blogg. Du har chansen att vinna ett jätte snyggt smycke från Lotta Design & jag hoppas du är med!
    För att vara med och delta, klicka på länken.
    Kom ihåg! Tävlar man inte, kan man inte vinna. :)

    http://isabellap.forme.se/2015/mars/giveaway-tavling-put-a-ring-on-it.html

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!