måndag 2 februari 2015

Idun Minerals Läppglans Josefin

Jag har inte jättestor erfarenhet av det svenska mineral märket Idun, har provat några av deras ögonskuggor. Nu har jag dock testat ett av deras läppglans, Josefin som är ett mauvefärgat glans. 



Applikatorn är platt och gör det enkelt att applicera glanset. Själva glosset är inte jätteklibbigt men inte heller helt klibbfritt, något mellanting. Jag som inte gillar klibbiga gloss tycker ändå att detta funkar bra. Det är parfymfritt men har en ganska tydlig rosdoft, det är ingredienserna i glosset som doftar. Det innehåller bland annat mjukgörande och vårdande hjortronolja. 


Ovan ser ni en swatch på handen, jag gillar den här typen av färger då de ger sådär lagom med färg. Sticker inte ut för mycket, jag trivs bäst i färger som liknar min egna läppfärg. Så detta är en hit för mig. Det är ganska pigmenterat som ni kan se. 
Dessa finns på apoteket och kostar ca 169 kr styck. Har ni någon favorit bland dessa? 

A swatch of a lipgloss from a swedish brand called Idun. The gloss is called Josefin and has a nice mauve color that I really like. It gives a bit of color to my lips but not to much. It's pretty close to my regular lip color.  

2 kommentarer:

  1. Iduns gloss är himla trevlig tycker jag. Jag är inte en glosstjej annars, men just deras är så mjuka och bra.

    SvaraRadera
  2. Kan man få se det på?
    Det ser fint ut.

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!