lördag 15 november 2014

Estee Lauder Modern Muse Chic

Estee Lauder har tagit fram en ny variant av deras doft Modern Muse, den nya doften heter Modern Muse Chic. 
Flaskan är väldigt lik den som MM kommer i, enda skillnaden är att MMC har guldnitar på rosetten. Annars ser de väldigt lika ut i mina ögon. 

Doftnoterna i MMC är kaprifol, mandarin, jasmin, patchouli och vanilj. I min näsa doftar den väldigt mycket av jasmin, man känner de andra noterna också men inte alls lika mycket som man känner jasmin, Jag gillar den väldigt mycket och bär den ofta. Dock behöver man inte alls mycket för att den ska dofta länge och mycket. En liten dusch räcker gott och väl och sprayar jag på den på morgonen känner jag den fortfarande på kvällen så hållbarheten på min hud är bra. 
Den kommer i två storlekar 30 och 50 ml och kostar 495 och 725 kr beroende på vilken storlek man vill ha. 

Jag har dock inte doftat på MM så det kommer jag helt klart att göra nästa gång jag får chansen då jag gillar denna misstänker jag att jag kommer gilla den andra med. Är också så himla sugen på att skaffa mig en flaska Bronze Goddess från Estee Lauder, någon gång. 

Blir ni sugna på att dofta på den nya Modern Muse Chic? 


A new perfume from Estee Lauder, Modern Muse Chic, a new version of their Modern Muse. This one has got quite a strong note of jasmine and I really like this one. It lasts a very long time on my skin as well. So i will smell the other scents that they have. Modern Muse Chic I really enjoy wearing. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!