söndag 12 oktober 2014

Bare minerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow

Produkten med det längsta namnet på länge? Detta är en ny krämskugga från bare minerals, det är en 5 i 1 produkt som ska sitta länge upp till 12 timmar, fungerar som en primer för andra ögonskuggor, verkar uppljusande, mjukgörande, skyddar huden genom ett spf på 15. Visst låter det som en bra produkt? 
Jag tycker den är jättebra, jag använder den som den är ensam på locket ibland och ibland använder jag den som en primer för andra skuggor. För mig och mina oljiga ögonlock sitter den inte utan att creasa en hel dag, men helt klart godkänt. Så de dagar jag inte har så jättemycket ögonsmink är denna perfekt. Nyansen jag har heter Candlelit peach och har en utjämnande samt uppljusande effekt på mina ögonlock vilket gör att man ser lite piggare ut än vad man egentligen är. 

Förpackningen är en liten rund tub med en typisk läppglans applikator, en platt filt applikator. Det är lätt att få upp produkt och det är även lätt att tona ut den, så länge den inte hunnit torka till för då sitter den. Jag upplever den som väldigt dryg, lite räcker länge. 
Enda minuset enligt mig skulle vara förpackningen, det är så lätt att få ner bakterier i en produkt som man nuddar på huden vid applicering. Jag spritar alltid mina händer innan jag lägger mitt smink så jag lägger lite av produkten på handryggen och applicerar sedan därifrån på ögonen för att minimera bakterierna som åker ner i den. Hur mycket det faktiskt gör vet jag inte men det känns lite bättre att göra så. 

Dessa finns i 10 jordnära/naturliga nyanser och en skugga går på ca 275 kr. 



Swatchad på bar hud, ej uttonad. 

Swatchad på bar hud, tonad. 

Really enjoying the new 5 in 1 cream shadows from Bare minerals. Both as a primer and as a single shadow on the lid. It does crease a little if I'm wearing it for an entire day. But if I don't have some heavy duty eye make up going on it's fine. Perfect for everyday looks. I have the color Candlelit peach. 

1 kommentar:

  1. Jag tycker denna är superbra! Använder den ljusa Soft Linen som bas över hela ögonlocket när jag har bråttom och sveper över nåt rouge/bronzer och vips är jag klar! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!