lördag 30 augusti 2014

Yves Rocher Moment de Bonheur EdT

Moment de Bonheur släpptes i våras hos Yves Rocher och sedan dess har jag använt parfymen till och från. Doften är en så kallad fruity floral vilket betyder att den har både blomnoter och fruktnoter. Just denna har noter från bland annat Rosa Centifolia från Grasse, äppelextrakt och cederträ. 

Jag upplever doften som ganska lätt, jag läste någonstans att om man gillar DKNY's äppeldofter så kommer man gilla denna. Jag gillar inte alls DKNY dofterna men denna kommer jag riktigt bra överens med. Jag upplever inte MdB lika lätt/fräsch som DKNY's variant. MdB har en lite mer distinkt blommig doft. Så svårt att förklara dofter.

Hur som gillar jag den, köpte en till mi mamma också och hon gillar den med. Perfekt när man vill dofta gott men inte så det stör. En flaska ligger på 499 kr men de brukar ju alltid ha erbjudanden på hemsidan. 


This perfume came out this spring and it is a fresh fruity floral scent. Not as fresh as the DKNY apple scents, which this one has been compared with. This one has a tad bit more floral note, it's one of those scent you would wear when you want to smell nice but not disturbing. I got one for my mom as well and she likes it a lot too. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!