söndag 17 augusti 2014

The Body Shop Aloe Soothing Gel

Aloe Soothing Gelen från The Body Shop är en av deras beauty must haves för sommaren 2014 och jag är benägen att hålla med. 
Det är en gelé för ansiktet som innehåller ekologisk aloe vera gelén verkar lenande, svalkande samt fuktighetsbevarande för huden i ansiktet. Den är 100 % ekologisk vilket jag tycker är jättebra då många produkter som utger sig för att vara ekologiska bara har en viss ingrediens som är det eller någon viss % av produkten. Det gillas alltså när en produkt som utger sig för att vara ekologisk är 100 % ekologisk.  Den kommer i en tub med smidig pump, det är lätt att dosera mängden med pumpen och det känns väldigt hygieniskt och bra.

Själva gelén är ofärgad och känns sval och skön mot huden. Den är inte på något sätt fet eller kladdig utan går in i huden snabbt men huden känns ändå återfuktad och jag upplever inte min hud som torr. Det ska tilläggas att den inte kommer vara tillräcklig på vintern, då kan man använda den som komplement, men nu under dessa varma sommardagar har den varit perfekt för min hud. 

Jag tycker att det är lite fascinerande att titta på den här produkten, den kommer ju i en genomskinlig tub, man ser liksom små bubblor i. Gelen är ganska fast i konsistensen så bubblorna som finns i tuben rör sig inte. Fascinerande :)

30 ml kostar 150 kr hos The Body Shop

Har ni provat den? Gillar ni den lika mycket som jag?



This soothing Aloe gel from The Body Shop has been my buddy this summer. We've had an unusual warm summer here in sweden this year and this has moisturized my skin without feeling heavy and it feels nice and cooling on the skin when you apply it. Perfect for them warm summer days and after a day in the sun. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!