söndag 6 juli 2014

Waterclouds Stylingserie

Waterclouds har en liten serie med stylingprodukter, de är tre till antalet och vi hittar en hårmousse 146 kr, en ocean mist 125 kr samt en hårspray 146 kr. 
Förpackningarna känns stilrena och jag tycker de är fina så mina står framme. Jag tycker det är roligt med fina förpackningar som kan stå framme lite som dekoration, nu byts mina ut ganska ofta men det gör ju det hela ännu intressantare. 


Hårmoussen har jag bara testat en gång då jag vanligtvis inte använder mousse. Jag kan inte direkt ge något omdöme på den, doften är frisk som på de andra två produkterna. Jag applicerade i vått hår och fönade torrt efter. Håret fick lite stadga och det kändes inte direkt att jag hade något i håret, inte strävt eller skitigt som det kan göra med en del hårprodukter. Så jag antar att det är en helt ok mousse, om man inte är ute efter super mycket stadga. Jag kanske använde för lite för att få till det "rätta" resultatet, det innehåller i alla fall UV-skydd vilket är super.

Ocean misten är som en saltvatten spray med mineraler från golfströmmen. Den ger bra med volym och denna är perfekt om man ska sätta upp håret då den ger så pass mycket stadga i håret. Denna är jag riktigt förtjust i. Dock känns doften lite stark, samma med de andra två produkterna, inte min favoritdoft men det funkar. 

Hårsprayen innehåller även den UV-skydd, jag gillar UV-skydd. Sprayen har bra hållbarhet, upplever dock att den kan vara lite svår att borsta ur. Eller håret känns lite stelt om man inte borstar igenom det väldigt noga. Även denna funkar super till uppsättningar. 

Doften är ju i princip den samma på alla tre produkterna, inte min favoritdoft som sagt men inget jag hänger upp mig på. Det är ju Ocean misten och hårsprayen jag använt mest och de gillar jag. Särskilt de dagar jag har uppsatt hår, vilket är nästan varje dag. Jag tycker inte priset är så farligt heller så dessa kan jag verkligen rekommendera. 

Har ni några favoriter från Waterclouds som jag inte får missa?

Tried some styling products from Waterclouds, a hair spray, an ocean mist and a hair mousse. Don't really use hair mousse so I can't tell if it's good or not. But the hair spray is a quite strong one with good hold and the ocean mist is perfect for when I wear my hair up. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!