lördag 19 juli 2014

Burt's Bees Sugar scrub Honey & Shea

Nu under sommaren när vi får lite färg så är det extra viktigt att man skrubbar kroppen ordentligt, gärna flera gånger i veckan. Detta för att färgen vi får av solen ska sitta bättre. Återfuktning är också ett väldigt viktigt steg till en snygg bränna som sitter längre. 
Jag tänkte visa er en skrubb från Burt's Bees, jag gillar BB's produkter i alla fall de jag provat hittills. Detta är en sockerbaserad skrubb med honung och shea, den doftar ja, honung och shea. Själva skrubben tycker jag har bra riv, jag tycker dock inte om när skrubbar är sådär riviga så de nästan gör ont på huden, denna är lagom för min lite tunnare hud. 
Den gör sitt jobb bra, huden blir mjuk och len, dessutom innehåller den naturliga ingredienser, tummen upp. Ska även nämna att den innehåller, förutom sheasmör och honung, mald mandel och aloe vera. Jag är väldigt nyfiken på hur de andra dofterna är, den finns i några fler dofter. Har ni provat någon av BB's skrubbar? 
Kostar ca 199 kr för 225 gram. 



Mild body scrub from Burt's Bees with honey, shea butter, almond and aloe vera. It's a sugar based scrub and the scrubies are not to harsh on my skin which is great. I don't like scrubs that are to harsh and this one isn't. Smells like honey and shea. Has natural ingredients. Simply a really nice scrub and I'm curious about the other scents this scrub comes in. Have you tried any one of Burt's Bees scrubs? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!