lördag 28 juni 2014

The body shop Vitamin E aqua boost sorbet

Den här ansiktskrämen/sorbeten lanserades tidigare i vår hos The body shop. Jag har använt den i lite mer än en månad nu så jag känner att jag kan ge er ett ärligt omdöme på den här produkten. 
Produkten kommer i en frostad glasburk om 50 ml och själva produkten är rosa och ser ut som riktig sorbet. 
Produkten ska verka återfuktande i 24 timmar utan att kännas tung eller fet på huden, den känns svalkande vid applicering. 
Jag upplever produkten som behaglig på huden, den känns återfuktande och svalkande. Det känns dessutom som att den håller huden matt under dagen bättre, än vanligt. 
Dock upplever jag att den liksom korvar sig och rullar runt på huden om jag tagit för mycket av den, så lite räcker långt, jag använder en klick stor som en ärta till ansiktet. Den har en ganska stark doft, jag upplever den som behaglig, jag som är van vid att hudvård ska dofta gott. Jag har läst att många tycker den doftar för starkt. Jag har även läst att flera fått utslag när de använt den, detta är inget som jag upplevt och jag har ganska känslig hud. 

Summa summarum; en trevlig väldoftande ansiktskräm som passar bäst under sommar och vår. Var försiktig så man inte tar för mycket produkt bara. Jag gillar den och kommer nog att köpa en ny när min burk är slut. 
50 ml kostar 215 kr vilket jag tycker är helt ok.


Visst ser det ut som något man vill äta?

Har ni hunnit prova? Vad tycker ni om den?

I've tried this new face sorbet/face cream out from the body shop. I really like it, it feels cooling and moisturizing on my face. The only thing is that if you take to much it will sort of roll around on your face. So don't over apply it. I think it has a nice scent to it and as I said, it feels nice on the skin. I will mention though, this is a summer product for me. It will not give my skin the moisture it need during the colder months.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!