torsdag 12 juni 2014

Oriflame the one color impact cream eyeshadow

Color impact cream eyeshadow är en produkt ur Oriflame's nya serie the one. Det är, som ju hörs på namnet, en kräm ögonskugga. Det är en produkt av kräm-till-puder typ som ska ha väldigt bra pigment, ska kunna byggas upp i färgitensitet till önskat resultat samt inte lägga sig i fina linjer. 


Shimmering steel, perfect as a base for smokey eyes

Beige pearl, the perfect highlight

Swatched on bare skin; Shimmering steel, Beige pearl

Båda skuggorna känns ganska våta och silikoniga när man först applicerar dom. Men precis som de nämner i informationen så torkar de till en puderliknande finish. Jag tycker båda har bra pigmentering och det är enkelt att välja hur täckande man vill ha skuggorna. Beige pearl använder jag i stort sett dagligen till att highlighta brynbenet, där den sitter som berget. Shimmering steel använder jag främst till att markera undre fransraden, men där tycker jag inte den sitter så bra inte ens om jag fixerar med skugga ovanpå. Tilläggas skall att jag har väldigt oljiga ögonlock och typ inget sitter kvar. Lägger jag dom som bas för andra skuggor, eller som ensam skugga på själva ögonlocket måste jag lägga en primer under för att de inte ska lägga sig i veck. Men det är samma när det gäller alla typer av skuggor för mig både vanliga puder och krämskuggor.

Jag gillar dessa väldigt mycket, de är enkla att använda och kommer i väldigt användbara färger. Bland annat en som heter Rose gold som jag mer än gärna hade haft i min samling. 
Dessa finns att köpa i Oriflame's webshop för 149 kr. Burken är på 4 gram och den är väldigt dryg så de räcker länge. Perfekt att ha i sin bas samling.

A new cream eyeshadow from Oriflame that is called color impact cream eyeshadow. I have two shades Shimmering steel which is the perfect base for smokey eyes and beige pearl which is the perfect highlight shade. They apply very even and smooth, they also dry to a powdery finish. Really love them. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!