onsdag 23 april 2014

Tvål Nail & Cuticle oil

Den här oljan blev jag väldigt nyfiken på när jag kollade mig igenom Tvål's webshop. Det är en olja för naglar och nagelband. Den innehåller arganolja som verkar stärkande för naglarna och jojobaolja som är mjukgörande för torra nagelband.

Jag har använt den i ungefär tre veckor nu och jag gillar den massor. Jag har inte använt den tillräckligt för att avgöra hur stärkande den är för naglarna men den gör underverk för mina nagelband. Och doften! Jag älskar doften på den, honung. Den doftar verkligen honung fast jag upplever den inte som sötsliskig utan bara som en behaglig doft av honung. Efter att jag smörjt in naglar och nagelband med den så kan jag komma på mig själv med att sitta och dofta på händerna, den doftar helt fantastiskt.

Flaskan är i glas med en pipett och innehåller 15 ml, den kostar 79 kr, kap! Ni hittar den här.



I've been trying this nail and cuticle oil out for about three weeks now. The oil is from the brand Tvål and it comes in a pipette glass bottle. I like the dropper a lot, it makes it easy to choose how much product you want to use. It contains both argan och jojoba oil that works strengthening for your nail and moisturizes your cuticles.
I don't feel that I've used it long enough to say how strengthening it is on my nails but it works wonders for my dry cuticles.
And I totally love the scent, fresh honey. This is probably the best scented nail oil I've ever tried.

4 kommentarer:

  1. Åh den där ska jag kolla in :) Är dålig på att ta hand om mina händer överlag, men något för nagelbanden kanske vore på sin plats . Älskar TVÅL :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag denna är jättebra, och det känns ju lite lyxigt att ta hand om sina nagelband. Tycker jag i alla fall, jag gillar att ha dom välvårdade :)

      Radera
  2. Den måste jag klicka med nästa gång jag shoppar hos TVÅL :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!