fredag 28 februari 2014

The Body Shop Honeymania Body scrub

Honeymania body scrub ska vara en effektiv saltbaserad scrub med bivax från Kamerun, sheasmör från Ghana och ekologisk community fair trade-producerad vildhonung från Etiopien. En burk innehåller 200 ml och kostar 200 kr.


Produkten kommer i en burk med skruvlock och själva produkten är väldigt fast i konsistensen, förmodligen på grund av bivaxet och sheasmöret. Doften på skrubben är precis lika fantastisk som på de andra produkterna i honeymania serien.


Här ser ni hur skrubben ser ut, den är gul i färgen och som ni kanske kan se på bilden så är den ganska fast och åker inte runt i burken. 

Jag trixade lite med den här skrubben innan jag fick den till att fungera som jag ville. Jag provade att använda den på torr hud vilket inte var så bra då den är såpass fast i konsistensen att den inte fördelas jämnt över huden. Jag provade att använda den i duschen på blöt hud med blöta händer, då försvann den nästan direkt. Saltet smälter i kontakt med vattnet och skrubbeffekten uteblir.
Så, det som fungerat bäst för mig har varit att använda den innan jag går in i duschen. Det jag har gjort är fuktat händerna och därefter fuktat området jag ska skrubba tillexempel benet. Så benet är lätt fuktat bara, då fördelas skrubben ganska bra över huden och saltet smälter inte bort. 

Jag upplever däremot inte att den är jättedryg då man måste använda ganska mycket av skrubben för hela kroppen. Men, får man bara till det med hur man ska göra så fungerar den bra. Den är dock inte superrivig, så är man ute efter en väldigt rivig skrubb är detta inte vad du letar efter. 

The Honeymania body scrub from The Body Shop is a salt based scrub with shea butter and bees wax. The consistency is pretty hard so you have to work with it for a while. The best for me has been to damp my body and then use the scrub. If you're completely dry it will not go on even and if you're too wet the salt will melt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!