onsdag 25 december 2013

Infinity Pinky Pure

Jag tänkte att jag skulle prova super glittriga Infinity från Viva la Diva, jag ville dock inte gå all in med det så jag använde Pinky Pure från No7 som grund och Infinity som accent på ringfingret. Det är något med den här typen av lack som jag bara älskar, denna typ av rosa är så himla fin. Med lite glitter på ringfingret så blir det inte så platt heller, jag gillar den här typen av manikyr.

Jag har två lager av Pinky Pure och så ett flödigt lager med Infinity på båda ringfingernaglarna. Jag använde OPI Nail Envy som baslack och CND Weekly top coat som överlack. Torktiden var faktiskt bra trots tjockt lager med glitterlack, de andra fingrarna torkade lite fortare såklart. Jag bliev himla nöjd med detta. 

Pinky Pure påminner om I Theodora You från Oz kollektionen OPI släppte tidigare i år, så missade ni det är detta kanske enklare att få tag i.


Visst är glittret fantastiskt? 

A quite simple but a bit festive manicure with a soft pink polish and some glitter on the ringfinger. I've used No7 Pinky Pure and for the glitter Viva la Diva Infinity. I love this combo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!