torsdag 17 oktober 2013

Räddaren för min torra vinterhud

Nu när det börjar bli kallare ute så märker jag direkt på min hud att den blir torrare. Ju kallare det blir ju torrare blir huden. Detta innebär att jag byter ut en del produkter i min hudvårdsrutin. En av dom produkterna jag byter ut är nattkrämen.
Sedan ungefär fem år tillbaka har jag använt Decleor's baume Rose D'Orient som nattkräm. Med undantag för tillfällen då jag provat andra, men har alltid återgått till baumet ändå.
För ett tag sedan fick jag lite panik på jobbet och beklagade mig över att min burk snart var slut. Då sa min kollega att hon trodde hon hade en burk hemma som jag kunde ta. Till min stora förtjusning var det en burk av modell större. En helt ny burk på 100 ml fick jag av henne. Helt överlycklig. Denna smörjan är dryg som få så jag kommer inte behöva oroa mig över att den tar slut inom den närmsta framtiden heller. 
Tack så hemskt mycket Emelie! <3

Vill dock tillägga att denna burken är i professionell storlek och kan inte köpas i så stor burk, den stora burken säljs bara till salonger. Däremot finns den i 15 ml och 30 ml ut till kund, finns på salonger och även Åhléns City.



One of the things that I change in my skincare routine when it gets cooler is my night cream. For five years this is the one I've always go back to, even if I try others out. It's the Rose D'Orient baume from Decleor. I really love this. And a while back I complained at work that I was almost out of mine. Then I have this super nice co worker who says that she might have one that I can take. And it was a brand new jar with 100 ml. I'm really thankful that she gave it to me and saved my winter face. It's so nice with good co workers. Thank you so much Emelie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!