tisdag 17 september 2013

Förbered händerna för hösten

Nu är det dags att börja tänka på att återfukta händerna, det börjar bli kallare och kallare så återfuktning av händerna bör man absolut tänka lite extra på nu.

Vantar är ett väldigt bra sätt att förhindra att händerna blir uttorkade, handkräm och handskar är ju ännu bättre. Så jag tänkte tipsa er om två olika handkrämer.

Den första är en budgetvariant från Lypsyl, de har några olika men denna innehåller arganolja. Den här är lätt att överdosera och då blir det kladdigt, tar man bara en liten liten klick så känns den väldigt återfuktande och skön. Den doftar fräscht, en blandning mellan frukt och blommor. 
Finns att köpa i dagligvaruhandeln, Kicks, Åhléns osv. Den kostar ca 30 kr.
Riktigt budgetkap!


Nästa handkräm är lite svårare att få tag i för oss här i Sverige, finns bla i Norge, Tyskland, England, jag har köpt min tub från Ebay.
Detta är Hand Food från Soap & Glory, ett brittiskt märke.
Den innehåller bland annat shea smör, macadamia olja och marshmallow. Konsistensen är tjock och krämig, även denna kan bli lite klibbig om man tar för mycket, så en liten klick är bäst här med. Jag fullkomligt älskar den här handkrämen, den återfuktar bra, händerna blir mjuka och sköna, den doftar helt underbart gott. Doften är ganska parfymig men inte alls tung utan fräsch och den sitter i ganska länge. Bästa handkrämen någonsin!
Jag betalade nog ungefär 70 kr för min tub på 125 ml.

Har ni några handkrämer ni gillar extra mycket nu inför hösten?


Two tips for hand creams this fall, a budget alternative is from Lypsyl. This has arganoil in it and a small amount goes a long way, you don't want to overdose this it gets a bit creasy if you do. Moisturizes really well and has a fresh scent. Costs about 30 swe kr.

The next one is probably my favorite of all time, Hand Food by Soap & Glory. The best hand cream ever. Period. Love the scent, the thick consistency and it moisturizes like no other. If you haven't tried this yet you should. To bad they don't sell it here in Sweden, so I have to either buy it from Ebay or when I'm in a country that sells Soap & Glory.

Do you have any great hand creams that you like a bit extra for fall?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!