söndag 11 augusti 2013

African Black Soap

Jag har testat Black Soap nu ett tag så här kommer mitt utlåtande om den.
Det är en ekologisk tvål som är gjord av rå sheasmör, kokosolja och kakaofrukter. Den är dessutom veganvänlig.
Då tvålen inte har några tillsatser som färgämnen eller parfym så är färgen på den naturlig, den är beigebrun.
Tvålen går att använda till många saker, behandla acne, solskadad hud, tvätta håret, avlägsna smink är några exempel.

Jag har använt den som rengöring för ansiktet, på kvällen efter min rengöringsolja och på morgonen som ansiktstvätt. Jag tycker den gör rent väldigt effektivt, den lämnar som en hinna efter sig, antagligen alla återfuktande ingredienser. Jag använder (nästan) alltid ansiktsvatten efter som tar bort överflödiga tvålrester som kan finnas kvar. Jag upplever att huden är i bra balans när jag använder tvålen och den torkar inte alls ut huden. Min hud blir väldigt lätt yttorr och det upplever jag har blivit bättre. Den löddrar bra, väldigt bra, och löddret känns silkeslent och lyxigt.
Man kan bli lite torr i ansiktet första tiden man använder den, men det blir man ofta när man byter rengöring, så man får fortsätta använda den så kommer huden att stabilisera sig.

Tvålen är på 120 gram och jag betalade ca 100 kr för den. Jag har delat min, skurit bort en lite mindre bit som jag använder och gör en ny när den är slut, jag tycker det är lättare att hantera en mindre bit.
Jag gillar den och kommer köpa en ny när denna är slut, men den är ganska dryg så den kommer räcka länge.



I've used this African Black Soap for a while now, and I like it. It helps remove make up and cleanses the skin really well. It doesn't dry my skin out, it can do when you start using it but that is just while the skin gets used to a new product. I feel that my skin is in good balance when I use this, so I will continue using it. I will probably buy a new one when this is gone, but that will take a while this soap will last a long time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!