söndag 9 juni 2013

The Body Shop Tea Tree Mask

Nu har jag provat Tea Tree masken som jag fick hem från The Body Shop tidigare. Jag fick hem en reseförpackning, så det räckte till en användning så det är utifrån det jag ger mitt omdöme. Detta är alltså bara ett omdöme och inte en hel recension.

Tea Tree masken är en svalkande och djuprengörande mask, som ska hålla orenheter borta.
Den innehåller bland annat Kaolinlera som är djuprengörande och mentol som verkar kylande och uppfriskande. En reseförpackning som jag använt kostar 25 kronor och räcker till en gång,den hade säkert räckt till två om man är lite snål med appliceringen, en fullstor burk på 100 ml kostar 125 kr.


Själva masken är grön och känns mjuk och krämig för att vara en form av lermask. Den doftar av en blandning av menthol och tea tree. Den var enkel att applicera, jag använde händerna. Jag hade på masken lite längre än vad som är rekommenderat, känner man att den irriterar ska man ta bort den så fort som möjligt. 

Jag upplevde en pirrande och lite stickande känsla på huden, vilket är ganska vanligt med djuprengörande masker. Den kändes även uppfriskande, inte kall men ändå något kylande, väldigt behagligt iallafall. Den stelnade inte helt, vilket jag uppskattar då det innebär att den blir lättare att tvätta av. 

Efteråt så kändes huden ren och uppfriskad, det är en väldigt bra beskrivning på hur det kändes. Den känslan sitter i en stund efter man tvättar bort den med. Dagen efter såg min hud frisk och klar ut.
Jag ska erkänna att jag inte hade några direkta förväntningar på denna masken, men, jag blev väldigt positivt överraskad. Jag gillar den väldigt mycket och kan absolut tänka mig att köpa en stor burk. Jag tycker att priset på den stora burken är väldigt bra med.


Såhär snygg blir man när man har masken på sig.

I've tried The Body Shops Tea Tree face mask, and I must say that I'm really surprised of how good it was. It felt nice and a bit refreshing and my face felt clean and got that fresh glow after. I felt some tingling on my face but you cam get that from these deepcleansing masks. The price is good swell. I will definitely buy this the next time I need a deepcleansing face mask.

4 kommentarer:

  1. Låter bra! Bra med små förpackningar så man kan se om det är nåt för en....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var över förväntan! Ja men visst är det :)

      Radera
  2. Hur var det med rengöring av pormaskar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tog ju inte bort dom helt, men visst mindre synliga blev dom så viss del av pormaskarna tog den ju bort. Jag tycker den gjorde det bra. Men som sagt den kommer inte ta bort dom helt

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!