fredag 22 februari 2013

Delon Cocoa Butter Cream Lotion

Denna hittade jag billigt i en lite större välsorterad mataffär, det är en krämig kroppslotion från Delon. Den kommer i en stor flaska på 444 ml och kostade mig 20 kr. Så jag tänkte att jag ger den en chans.

Den doftar inte alls choklad eller ens åt det hållet, den har en ganska fräsch doft men jag kan inte säga vad den doftar. Men det är inget överhängande eller jobbigt. Flaskan har en klassisk snäppkork, vilket jag tycker är smidigt och hygieniskt. Krämen känns mjuk och ganska tjock. Den åter fuktar ganska bra, den utför inga mirakel på torr hud. Det jag inte riktigt gillar med den är att den lämnar en tunn hinna på huden som i och för sig försvinner efter ett tag. Men sådant tycker jag är lite jobbigt så litet minus för det. Annars tycker jag den är ganska bra. Om man är ute efter en helt ok lite tjockare kräm till kroppen. Helt klart en bra budget variant. Har ni testat något från Delon?


This is a thicker bodylotion with cocoa butter. It does'nt smell like cocoa at all, but the smell's ok, fresh. I like it pretty good, it leaves a thin layer on the skin for a while after you've applied it. Which I don't like as much, but I can live with that. It contains 15 fl. oz. so it's a pretty big bottle, and it cost me 20 swedish kr. Have any one of you tried this Delon brand before?

1 kommentar:

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!