onsdag 16 januari 2013

Rejuvi Super Soothing Cream

Super Soothing Cream från Amerikanska Rejuvi är en Aloe Vera kräm. Den verkar väldigt lugnande och återfuktande på huden. Burken på bilden innehåller 10 gram, eller 0,35 oz och kostar 215 kr. Rejuvi finns hos hudvårdssalonger som har märket i sitt sortiment.

Såhär ser själva krämen ut.

Till att börja med så tycker jag burken är allt annat än vacker, funkar som cabin men ut till kund.. Inte så imponerad av förpackningen alls. Men ni vet hur det är, fula enkla burkar = billigare pris.

Nu till innehållet då, krämen, eller salvan skulle jag nog kalla det, har en ganska parfymig doft. Den är rätt så fet, så har man problem med eksem eller extremt känslig hud så är den hur bra som helst. Den är avsedd främst för ansiktet, men jag har använt den till mina armveck också. Det är en sån där bra att ha kräm. Funkar på små sår, eller irriterad hud överhuvudtaget. Det jag främst har använt den till nu under vintern är mina ûbertorra läppar, och den har fungerat hur bra som helst för det ändamålet. Dessutom ger den lite glans med, perfekt! Detta är mina nya, har-alltid-med-mig-överallt-oavsett-vad-kräm. Den är med mig överallt, plus att jag har en ståendes hemma med, allt för att aldrig vara utan. Ok, liite galen är jag, vi skyller på arbetsskada i alla såna här lägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!