torsdag 30 augusti 2012

Sigma SS 109

Detta är Sigmas version av Mac 109, en relativt liten mopborste till ansiktet. Den är tillräckligt liten för att passa bra till contouring, och samtidigt tillräckligt stor för att applicera rouge.



Den fungerar även bra till krämprodukter som hightlighter eller krämrouge. Jag vet även att en del tycker den är bra till foundation.


Det jag främst använder min till är contour och bronzing. Ibland även rouge. Jag är faktiskt förvånansvärt förtjust i denna lilla superborsten. Mestadels för att den som sagt har ett så brett användingsområde, så det här är en bra kompis på resan då man inte kan ta med sig så många borstar.

Jag hade från början tänkt köpa Mac's 109 men då den kostade nästan 400:- så kände jag att denna för $14 var ett bättre alternativ. Speciellt då de är i princip identiska. Mac's 109 ser ut att ha något längre borst.

Sigma har dessutom en rabattkod för September månad där man får 10% rabatt på hela sitt köp.
Ange bara koden SB2012 vid kassan, för att komma till deras hemsida kicka här.

Vill ni läsa om Mac's 109 så har Sanna skrivit lite om den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!