fredag 31 augusti 2012

Dagens tips!

Jag tänkte, när jag kommer på bra eller intressanta tips, skriva ett litet inlägg om dom. Jag själv tycker det är kul med sådana inlägg så varför inte dra mitt strå till stacken?

Jag tänkte tipsa er om två body lotions som är super för knottror. Ni vet de där man kan få på överarmarna och ibland även knän och armbågar. De kan var riktigt svåra att bli av med om man har otur. Men frukta inte, räddningen är här, i form av body lotions med en ganska liten procent syra i sig.

Md formulations variant kallar de för Hand & Body cream. Den är ganska dyr, ca 449:-. Denna innehåller aha syra som skonsamt peelar huden, och samtidigt återfuktar ordentligt. Denna kombination är super för de små irriterande knottrorna.



Så har även Madame Chic en variant som går under namnet Aha Body lotion. Även denna innehåller aha syra så denna gör i stort sett samma sak. Md's är mer krämig än MC's. MC's är kostar 357:- och är lite svårare att få tag i. Men den är riktigt bra. Recension på den kommer senare.


Men som sagt, har ni problem med såna där knottror så är någon av dessa väl värda sina slantar. Efter ett tag kommer knottrorna vara spårlöst borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!