söndag 29 april 2012

11 question tag

För ett tag sedan blev jag taggad av Emelie (Vintertroll) att svara på elva frågor som hon ställt. Har inte riktigt tagit mig tid att göra detta innan men bättre sent än aldrig? :)

1. Skönhet hur kommer det sig?
Jag började sminka mig ganska tidigt, mascaran började jag med redan i femman nån gång. Sedan i högstadiet så började jag leka lite mer med ögonskuggor och även lite rouge.

Jag läste till undersköterska på gymnasiet (visste inte riktigt vad jag ville jobba med). Efter att ha jobbat som det i ca 1,5 år så kom jag underfund med, efter en hel del diskussioner med en kollega som läst till hudterapeut, att det var det jag ville göra.

Så numera jobbar jag med mitt stora intresse och trivs bättre än någonsin med mitt jobb.

2. Nagellack, ögonskuggor eller hudvård? Vad är roligast enligt dig?

Åh vilken svår fråga. Hudvård är ju kul, men mer nödvändigt bara om man jämför med skuggor och nagellack. För ett halvår sen hade jag svarat ögonskuggor lätt. Men nu kan jag inte välja.. Det beror helt på tillfälle och omständigheterna för tillfället :)

3. Är du av den uppfattningen att dyrt är bättre och budget sämre?

Det är en lurig fråga, gäller det hudvård så brukar de lite dyrare vara bättre. Med tanke på att de ingredienser som krävs för att produkten ska kunna göra det den lovar är dyra så kommer produkten också bli lite mera pricy.
När det gäller nagellack så kan budget lack vara hur snygga som helst, har däremot märkt att budget missfärgar naglarna lättare än de lite dyrare.
Ögonskuggor finns det riktigt mycket bra budget och många bra dyrare med. Men på det området så finns det även dyrare som är sämre än budget.
Tvetydigt svar kanske men känner mig lite kluven där, har inget klart svar. Så både ja och nej :)
4. Saknar du någonting i din makeup samling?

Jag saknar alltid något i min samling :)

5. Vart får du din inspiration ifrån?

Den får jag från allt möjligt, tidningar, reklam, men mest bloggar.

6. Vilket är det fulaste nagellacket du någonsin köpt?

Oj vilken svår fråga, igen :)
Hmm Det måste nog ändå vara ett lack som är fint i sig men verkligen inte gör sig mot min hudton.. Har ett som är nude färgat som verkligen smälter samman med hudfärgen, det är inte så fint..

7. Vilket är det finaste?

Hmm går ju inte att bara välja ett.. Så många som är fina på olika sätt :) men Mavala Marron Glace ligger högt på listan :)

8. Har du någon produkt du alltid använder varje gång du sminkar dig? Vilken är den i sådana fall, varför?

Det är flera jag alltid använder..
Concealer, mineral foundation, brynskugga.. Är väl de som jag alltid använder samma, brukar ibland prova nya men återgår till samma efter ett tag :) för att jag tycker de funkar bra med min hud och mina färger :)

9. Är du en sminkhorder?

Ehm i viss mån ja.. :)

10. Har du ångrat något av dina skönhetsinköp väldigt mycket? Men ändå inte lämnat tillbaka det du var onöjd med?

Ja det får jag nog säga, vissa produkter känns bara som att man i te lämnar tillbaka när de blivit öppnade typ krämer, mascara och sånt. Men det är nog mascara som jag brukar vara missnöjd med och inte lämnar tillbaka :) men jag är petig med mascara :)

11. Och slutligen den mest ultimata frågan av alla. Vad hade du tagit med dig för skönhestprodukt till en öde ö? (förutom solskyddskräm?)

Hmm svår fråga igen..
Med tanke på att det är en öde ö, så kommer man nog inte behöva eller prioritera skönhetsprylar.. Men antingen Decleors aroma cleanse water, ett vatten som är snällare mot huden än vanligt kranvatten, det är superbra. Skulle det krisa så kan man ju alltid dricka det i brist på annat :)

Då var min första tag avslutad. Tycker ni det är kul att jag svarar på liknande? Eller är det bara jobbigt för er att läsa på typ alla bloggar? Vore tacksam för respons på det :)
Har inga direkta bra bilder att lägga upp till detta inlägg så ni får en på mina hundar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!