torsdag 12 januari 2012

Kerstin Florian Clarifying Exfoliating scrub


Detta är en djuprengörande krämpeeling för kombinerad till fet hy. Den innehåller finmalt mandelmjöl, honung och eterisk olja från lavendel och pepparmynta. Den används en till två gånger i veckan på väl rengjord hud.

Jag tycker att den här peelingen är på tok för rivig och känns nästan som att den "repar" huden. Jag har blandat den med lite vatten eller en rengöringsmjölk för det den inte ska vara riktigt så rivig och det har funkat för mig. Men jag tycker man ska vara väldigt lätt på handen när man använder denna även om man har blandat ut den med vatten eller annan rengöring.

Den kostar ca 455:- hos salonger som säljer Kerstin Florian produkter.
Jag kommer inte att köpa denna igen då den är alldeles för rivig för min hud. Så vet jag att Kerstin Florian håller på att ändra och förnya sina produkter en hel del nu så förhoppningsvis gör de om och förbättrar den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!